joi, 1 august 2013

Mama ranitilor 1906

Azi am 'aerisit' cateva clasoare si din intamplare sau poate din inspiratie m-am uitat la o serie de marci .
 Mama ranitilor  1906, emisiunea de 4 valori
Comparand cele 4 valori ale seriei, am remarcat o particularitate, cred nesemnalata pana acum . 
La marca de 3 Bani, punct de culoare sub a doua litera l din lacramile.
Nu am material de comparatie asa ca am apelat la site-uri, inclusiv cele de licitatie .
Prima confirmare : in articolul publicat de domnul Max Peter pe blogul sau, in serialul Metodica studiului, episodul 20, referitor la identificarea falsurilor la emisiunile de binefacere din 1906, unde surpriza, marca de 3 Bani data ca exemplu de original, prezinta acelasi punct, dar fara a se face o mentiune referitor la ce am semnalat aici .
                                   marca mentionata in studiu
Punct sub al doilea l din lacramile


                                        Iata si un exemplu de pe ebay :

Fara punct sub al doilea l din lacramile 
Mentionez ca nu am gasit pe site-urile de licitatii nicio marca, care sa aiba varietatea semnalata, desi am vizualizat tot ce era ofertat .
 
                  Iata si marca din colectia personala (dantelat D) :

Punct sub al doilea l din lacramile
     Marca a fost pozata si nu scanata, dar in detaliu se vede foarte clar .

Detaliu ; punct sub litera l
Inaintez o ipoteza : aceasta varietate, daca va fi confirmata, are cu siguranta o repetabilitate in coala si atunci poate fi catalogata ca eroare .
 Unde se afla pozitionata si de cate ori se repeta nu stiu . 
Rog pe cei interesati si care au posibilitatea sa analizeze o coala a marcii de 3 Bani, sa vina cu precizarile de rigoare (pozitia in coala).
In speranta unor comentarii, va multumesc anticipat .



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu