marți, 3 noiembrie 2015

Semnalări

               De curând am intrat în posesia unui lot de câteva sute de timbre (chiar spre mie), circulate, multe pe fragmente, din perioada anilor '50-'60 .
               Pe măsură ce vor fi "periate", voi face și semnalările de rigoare . Dacă sunt .
               Unele piese (prezente sau viitoare) ar părea ca fiind făcături, în mintea unora, dar cunosc sursa de unde le-am recuperat (de la distrugere) și afirm că nu poate fi vorba de așa ceva . 
              Cine crede bine, cine nu, să fie sănătos .

              O primă semnalare : Emisiunea Fluturi - 1960

                 1. valoarea de 55 bani .
                 - imprimare slabă, desen și text, în partea de sus .
                 - punct de culoare în m din Romînă .
                 - lipsă culoarea albastră la aripa din dreapta .




                  2. valoarea de 1,75 lei .
                  - semne grafice la nominal .
                     
                      

           A doua : Emisiunea Aniversări culturale - 1957

                 1. valoarea de 40 bani . 
                  


                    A treia : Emisiunea Ciuperci comestibile - 1958
                           1. valoarea de 1 leu .
                           - litera O din ROMÎNĂ, spartă sus .




                   Pentru o vizualizare rapidă am folosit săgeți ajutătoare .

               Nu cunosc să mai fi fost semnalate . 
                       Greșesc ?

                           Evident că aștept un punct de vedere !


4 comentarii:

  1. Interesante! Referitor la semnalarea nr. 1 - timbrul de 55b - părerea mea (fără a avea impresia că este una avizată) este că imprimarea slabă se datorează condiţiilor vizibil neprielnice în care au fost păstrate fragmentele cu timbre. Tot la acest timbru, văd un punct de culoare şi înaintea literei "n" din Romînă. Spor la treabă cu lotul cel nou! Cătălin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La 55 bani am făcut actualizare . Adevărul că mi-a scăpat și mie . Mulțumesc pentru comentariu .

      Ștergere
  2. 1 leu ciuperci cu o ciupit (!) există. cred că am mai multe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am găsit-o în lot și am semnalat . Mi-a confirmat și Sergiu .
      Mulțumesc pentru interesul manifestat . Va urma episodul al doilea . Poate se mai confirmă ceva .

      Ștergere